hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > فارس| شمارش معکوس برای بهره‌برداری از تصفیه‌خانه فاضلاب شماره 2 شیراز

فارس| شمارش معکوس برای بهره‌برداری از تصفیه‌خانه فاضلاب شماره 2 شیراز

تصفیه‌خانه فاضلاب شماره ۲ شیراز نقش مهمی در بهبود زیست‌محیطی، افزایش سطح بهداشت و رفاه مردم خواهد داشت. معاون مهندسي و توسعه شرکت آب و فاضلاب شیراز گفت: راه‌اندازی تصفیه‌خانه فاضلاب شماره ۲ شیراز به‌عنوان پروژه کلیدی و زیربنایی در توسعه و عمران شیراز نقش مهمی در بهبود زیست‌محیطی، افزایش سطح بهداشت و رفاه مردم خواهد داشت.

بهمن بهروزي راه‌اندازی تصفیه‌خانه فاضلاب شماره ۲ شیراز را پایانی زیبا برای سرگردانی و بوی فاضلاب در ورودی محور جنوب شرقی کلان‌شهر شیراز اعلام کرد و افزود: به دنبال پیش‌بینی افزایش جمعیت کلان‌شهر شیراز و نیز تکمیل ظرفیت تصفیه‌خانه فاضلاب شماره یک، ضرورت احداث تصفیه‌خانه‌های جدید و مدرن که بتواند نیازهای این شهر بزرگ را برطرف کند احساس شد، لذا شرکت آب و فاضلاب شیراز در سال 89 عملیات اجرایی تصفیه‌خانه بزرگ فاضلاب شماره 2 شیراز شروع کرد. او به اهداف کمی احداث تصفیه‌خانه فاضلاب شماره 2 شیراز اشاره کرد و افزود: کمک به افزایش ظرفیت خود پالایی زیست‌بوم و جلوگیری از آلودگی منابع آب‌وخاک، جلوگیری از شیوع عوامل بیماری‌زا در محیط‌زیست، استفاده مجدد از پساب و ایجاد ظرفیت آبی جدید برای منطقه و به‌تبع آن ایجاد اشتغال و جلوگیری از مهاجرت و تنش‌های اجتماعی، اقتصادی از اهداف احداث تصفیه‌خانه فاضلاب شماره 2 شیراز بود. بهروزی با اشاره به آثار اقتصادی، اجتماعی مثبت قابل‌توجه تصفیه‌خانه فاضلاب شماره 2 شیراز خاطرنشان کرد: از دیگر آثار زیست‌محیطی احداث این پروژه می‌توان به کاهش آلودگی منابع آب و ارتقای شاخص‌های کیفی سلامت آب اشاره کرد همچنین از پساب این تصفیه‌خانه در امور صنعتی، کشاورزی و حتی کشت گلخانه‌ای می‌توان بهره‌برداری وسیعی انجام داد. معاون مهندسي و توسعه آبفا شیراز تصریح کرد: ایجاد اشتغال از دیگر مؤلفه‌ها و مزایای اجرای این طرح است. به‌طوری‌که در زمان اجرای پروژه 230 نفر به‌صورت مستقیم و 650 نفر غیرمستقیم و در دوره بهره‌برداری 50 نفر به‌صورت مستقیم و 180 نفر غیرمستقیم اشتغال‌زایی را ایجاد خواهد کرد. او به نوع فناوری به‌کاررفته سیستم لجن پیشرفته در این تصفیه‌خانه تأکید کرد و اظهار داشت: از دیگر مزایای این پروژه احداث نیروگاه برق بیوگازی با توان 650 کیلووات و تولید 5 مگاوات ساعت در سال است که با گاز تولیدشده در همین تصفیه‌خانه تولید انرژی برق می‌کنداین مقام مسئول گفت: تصفیه‌خانه فاضلاب شماره 2 شیراز جمعیت بالغ‌بر 600 هزار نفر را تحت پوشش خدمات خود قرار خواهد داد که با احداث حدود 750 کیلومتر خطوط انتقال، اصلی و فرعی؛ جمع‌آوری، انتقال و تصفیه فاضلاب برای 180000 مشترک در شهر شیراز انجام می‌پذیرد.

گفتنی است تصفیه‌خانه فاضلاب شماره 2 شیراز در جنوب شرقی این شهر و در زمینی به مساحت 80 هکتار با پیشرفت فیزیکی بیش از 98 درصد احداث‌شده است. طرح نهایی این تصفیه‌خانه شامل 5 مدول است که هم‌اکنون 2 مدول آن برای فاز یک، در شرف بهره‌برداری است و این دو مدول قابلیت و ظرفیت تصفیه 100 هزار مترمکعب فاضلاب در شبانه‌روز را دارا است.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد